agencja SEO, pozycjonowanie Kraków, optymalizacja stron

Agencja SEO – co może zaoferować Twojej firmie?

Firmy i administratorzy portali internetowych, którzy pragną, by dotrzeć do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań osobiście. Nie posiadając kwalifikacji w tematyce SEO i nie monitorując systematycznie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – kluczowe – efektywnie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, jednakże nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wygospodarowany na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w pracują tam również eksperci od kreatywnego pisania, programowania, grafiki czy kampanii Google Ads, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.

Zalety rzetelnej firmy SEO

Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Czym kierować się w toku wyboru firmy, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy wybrać agencję, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych i marketingowych, co roku rośnie, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która działa od około dziesięciu lat, można mieć pewność, iż posiada ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach publikują dział „Case study”. Zanim sygnuje się umowę powinno się przeanalizować studia takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, a także to jakie problemy udało jej się rozwiązać oraz z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: zawiadamia o planach prac na najbliższe miesiące, jak również przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.

Inna nie do przecenienia kwestia to spersonalizowana oferta i dobranie strategii prac do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o kolejne informacje o firmie, konieczne do utworzenia dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się odszukać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd działaniach SEO oraz o najważniejszych dla klienta artykułach bądź usługach, które stara się wypromować.

Jaki model rozliczeń z firmą SEO jest właściwy?

Ostrożnie warto potraktować firmy SEO, które oferują typ współpracy z opłatą za wypracowany efekt. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 bądź Top10). To w dalszym ciągu całkiem popularny rodzaj rozliczeń, jednak niesie ze sobą znaczne ryzyko – można wszak uzyskać natychmiastowe rezultaty przy pomocy łamania reguł określonych przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, dlatego odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych efektów. Co do ceny za usługi firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a potem wdrożyć wszystkie wyliczone w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele mniejsze.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]