
Filtry Google – sposób na nieuczciwych webmasterów
Parę słów o filtrach Google?
Filtry i bany Google to kary nakładane na twórców stron, którzy łamią zasady sporządzone przez Google. Podstawowy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli podczas pozycjonowania strony nie stosujesz tzw. metod “black hat”, nie powinieneś obawiać się filtrów Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują duży spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najbardziej rażące przewinienia Google może ukarać zupełnym usunięciem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na miesiąc, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów zajrzą na naszą stronę. Podstawowym warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest poprawienie strony zgodnie z zasadami opracowanymi przez Google.