
Filmy eventowe i korporacyjne – wypromuj swój biznes
Znane porzekadło mówi, iż jeden obraz znaczy więcej niż tysiące słów. Potwierdza się ono również w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Z początku były to zaledwie statyczne obrazy, jednak razem z rozwojem techniki i popularyzacją kinematografii, a następnie telewizji i internetu, z czasem zaczęły wypierać je filmy. Dziś klipy są jednym z trzonów dużych i małych kampanii – bez względu na to, czy idzie o reklamę nowego produktu, akcje społeczne czy też kształtowanie wizerunki marki. Tak rozległe przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe głównie za sprawą zróżnicowania ich odmian, pośród których bez trudności można znaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do planowanej strategii reklamowej.
Filmy promocyjne – typy i ich przeznaczenie
Spoty reklamowe są najpopularniejszym rodzajem produkcji filmowych, przydatnym przy promowaniu firmy. Bardzo dobrze kojarzymy je z telewizji, lecz ostatnio równie istotnym sposobem ich rozpowszechniania jest również internet – niejednokrotnie napotykamy je w YouTube albo na portalach informacyjnych, na dodatek powszechnym zabiegiem jest nadawanie ich w tramwajach oraz autobusach. Trzeba powiedzieć kilka słów również o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią planu kreowania pożądanego wizerunku marki w oczach przyszłych i pracowników. Znaczącym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich produkcję zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale też inne podmioty – m.in. te parające się promowaniem fundacji, organizacji pożytku publicznego czy miast bądź regionów. To środek nadający się wspaniale do ukazania postępów wszelkiego typu inwestycji (na przykład budowy biurowców czy dróg), piękna konkretnego miejsca albo informacji o działalności charytatywnej. Analogicznym typem są filmy eventowe, będące rodzajem sprawozdania z rozmaitych wydarzeń.
Filmy promocyjne – u kogo zamówić ich przygotowanie?
Aby reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła planowane skutki, muszą one cechować się najwyższą jakością. Zatem produkcję filmów powinno się zlecić sprawdzonej, profesjonalnej ekipie. Poziom usług świadczonych przez wybrane studio przybliży nam jego portfolio. Nie bez znaczenia jest również to, jakiego sprzętu ono używa. Chodzi m.in. o drony pozwalające na sfilmowanie ciekawych ujęć z lotu ptaka, praktycznie niezastąpionych w dzisiejszych filmach promocyjnych i korporacyjnych.