Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

Na https://pbnmarket.pl odnajdziesz korzystną ofertę private blog network.

By klient odnalazł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, ale także postarać się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony i to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i użyteczne dla użytkownika treści. Lecz nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali.

PBN – łatwe pozyskiwanie sporej liczby zdywersyfikowanych linków

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone i zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez agencję SEO albo sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci serwisów są zazwyczaj stosowane jako komponent rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na pozyskanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie nie jest tanie, a potem należy przeznaczać mnóstwo godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.

Jak korzystać z PBN? Proponujemy wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem

PBNy znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są istotne dane telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, nazwa oraz e-mail czy telefon. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm czy artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Drugi interesujący sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja ciekawych artykułów z dodaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, ponieważ natrafianie na odnośniki do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są przydatne, godne uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych głównie z finansami, medycyną i aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO