
Rodzaje pozycjonowania
Sprawdź, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie stron Kraków
Istnieją 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić na ogół:
– dzielnicę (przykładowo “sklep sportowy Polesie”)
– miasto (“masażysta Kraków”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do odbiorców rezydujących w tym samym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest stosowana też wtedy, gdy firma ma mały budżet na promocję i nie może rywalizować na frazy bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Drugi rodzaj pozycjonowania to dobre i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to również dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest także to, iż coraz popularniejszy jest trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Eldom MT500 szara,
– telefon Samsung Galaxy A50 czerwony,
– buty sportowe Nike Revolution białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Świata w piłce nożnej, Dzień Kobiet lub Święto Pracy. Ten typ pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Przeważnie należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść witryny internetowej.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]