Zastanawiasz się, jak wybrać agencję SEO? Poznaj rady Google
Jeśli posiadasz swoje przedsiębiorstwo i tworzysz dla niego stronę www, z pewnością z czasem rozmyślasz o tym, co zrobić, aby była ona widoczna wysoko w rezultatach wyszukiwania. To oczywiste przecież, że współcześnie widoczność w sieci jest jednym z fundamentów sukcesu, bo to właśnie tu znaczna cześć klientów pierwszy raz przeczyta o twojej ofercie. Jak zatem wybrać solidną firmę SEO? Warto kierować się podpowiedziami profesjonalistów, a najlepiej samego Google.
Jak rozpoznać dobrą firmę SEO? Google przygotowało o tym kurs
Nie da się ukryć, iż cały sektor SEO, czyli działań skupiających się na optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarki, pojawiła się i cały czas rozkwita praktycznie tylko za sprawą wyszukiwarce Google. Mimo występowania innych opcji, jak przykładowo Baidu, Yahoo czy też Yandex, nadal najistotniejsze są pozycje uzyskane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy więc, kto stara się pozyskać widoczność w internecie, musi pracować na swoje miejsce w top 3 w Google. W przypadku branż, gdzie występuje mocna konkurencja, zazwyczaj nie jest to osiągalne bez wsparcia speców z firmy SEO. Google zdecydowało się pomóc osobom, dla których idea optymalizacji stron jest czymś nowym, i nakręciło krótki kurs, jak zatrudnić solidną agencję SEO.
Cechy dobrej agencji SEO zdaniem Google
Maile Ohye, pracownica, Google z przeszło dziesięcioletnim stażem, klarownie naświetla, jak zatrudnić rzetelną firmę SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech m.in.:
- dbałość o ogólną widoczność strony www, a nie tylko pozycjonowanie w wyszukiwarce na określone frazy,
- zagwarantowanie witrynie opieki technicznej oraz prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
- przejrzystość odnośnie planowanych wdrożeń, np. poprzez comiesięczne raporty i permanentny dostęp do statystyk strony,
- umiejętność szacowania budżetu oraz czasu koniecznego do zakończenia zakładanych działań,
- rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od wnikliwego audytu strony.
Pracownica firmy Google akcentuje również, iż dobra agencja SEO nigdy nie obieca rewelacyjnych wyników z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym, w wielu przypadkach dającym zauważalne efekty przeważnie po kilku miesiącach pracy.