Posiadanie firmowej witryny www wymaga jej efektywnego rozmieszczania w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Niekiedy jednak nasze starania wywołują złamanie zasad uczciwej konkurencji i portal może zostać zablokowana przez bany i filtry Google. Dowiedzmy się, jakie działania podjąć w takiej sytuacji.

Bany i filtry Google – dlaczego są tak groźne?

Ban od Google oznacza najgroźniejszy wymiar kary, jaki może dotknąć witrynę www. Jest to kompletne usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę poważnie utrudnia funkcjonowanie biznesu. Po zbanowaniu portalu liczba naszych klientów dramatycznie się obniży, gdyż większość odbiorców używa Google. Natomiast nałożenie filtra obniża położenie strony www w wynikach przeglądania, co również negatywnie wpływa na liczbę odwiedzin portalu. Występują stosowane wprost przez pracowników Google filtry ręczne oraz wywoływane automatycznie przez profesjonalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.

Czy można pokonać bany i filtry Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są np. za używanie zbyt dużej liczby linków kierujących na naszą witrynę www lub wykorzystywanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Aby wyeliminować ban od Google musimy uprzednio prześwietlić jego przyczynę. Najlepiej zlecić to profesjonalnej agencji SEO, która w kilka miesięcy zajmie się z kłopotem. Proces może jednak przeciągać się aż 6 miesięcy, należy więc być cierpliwym.