Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Żadne czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają żądanych efektów? Wszystkie te objawy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Jak działa filtr Google

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te ułatwią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może uderzyć w finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u specjalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę fachowcom.